wtorek, 29 września 2009

Tequila z miasta Tequila




Pola niebieskiej agawy

Baniaczki na tequilę

Takie przestarzałe narzędzia są nadal używane przez tzw. jimadorów do wykopywania i ścinania agavy

Serca agavy, czyli piñe z których uzyskuje się tequilę

Agawy w trakcie procesu pieczenia zmi1ekczają się a naturalne węglowodany zamieniają się w cukier. W takiej formie można je jeść na deser. Pyszne!! Aby wyprodukować jeden litr tequili, potrzeba 7 kilogramów agawy.


Podczas fermentacji drożdże przekształcają cukry proste w alkohol.



Czas starzenia tequili zależy od jej rodzaju: tequila reposado od 2 do 11 miesięcy, tequila añejo 5, 7 lub 10 lat!



W takim baniaku można kupić 5 litrów za około 30 zł!

13 komentarzy:

joanna-blog-online pisze...

woooww ;)) jesteś w Meksyku :) Ja też chce się kiedyś wyprowadzić do Meksyku i tam gdzie właśnie Ty mieszkasz :) hehehe ; ]] zazdroszczę Ci :) KOCHAM MEXICO :))) napisz do mnie na e-mail : mipecado@amorki.pl bo mam kilka pytań :*

joanna-blog-online pisze...

wooow:) jestes w MEXICO :) ale Ci super , tylko pozazdrościć ;* też kiedyś chce wyjechać do Mexico :] i też tam gdzie Ty ;* KOCHAM MEXICO ;* jak możesz to napisz mi na e-mail : mipecado@buziaczek.pl bo mam trochę pytań :)

Miss Cinname pisze...

Zrobiłam się głodna! W sensie ogólnym i duchowym! Głodna jedzenia, nowości, podróży...zazdroszczę Meksyku...
Pięknie! A myślałam, że dziś nic nie będzie w stanie skupić już mojej uwagi, nawet o tym u sibie napisałam, a tu proszę- trafiam na Twojego bloga;)

Aleksander pisze...

Sorki ale nie wyszedł poprzedni wpis. Meksyk, biedny kraj a jaki bogaty. Fajny blog, ciekawe zdjęcia, można by powiedzieć - chcemy więcej i więcej tych informacji i pięknych zdjęć z tego zakątka świata. pozdrówka

Anonimowy pisze...

Złoszczą się na kogoś (wybacz) tylko osoby obłudne ponieważ złość to skutek braku panowania nad pożądaniem: można rzec, że złościć można się tylko na siebie!

Wilandra pisze...

Kupiłabym taki baniaczek :D

togoh pisze...

ale fajne zdiecia! bardzo interesujacy blog! ;)

Agata pisze...

Jak ja Ci zazdroszczę. Meksyk i te sprawy. Kocham podróżować, ale zaliczyłam tylko Chorwację i Wielką Brytanię. No i państwa przez które przejeżdżałam, ale to chyba się nie liczy. Zapraszam do mnie! http://sweetmilkyways.blogspot.com/

Fundowski Ben pisze...

Ile kosztowało w tym czasie i miejscu mleko?

Suzy & Paulla pisze...

Bardzo podobają Nam się te zdjęcia! Ciekawe i inspirujące :)
Zapraszamy na Naszego bloga: www.pill-dreams.blogspot.com :)

Anonimowy pisze...

Niezły Meksyk! ;)
www.przysiega.blogspot.com

Unknown pisze...

niesamowite zdjecia

Unknown pisze...

Dla wszystkich którzy prowadzą blogi bądź nie :)
zapraszam chętnie do siebie :)
http://makelifeprettily.blogspot.de/

Blog jest nowy, o życiu codziennym, modzie. Takie moje miejsce w sieci :D
dziękuje z góry
proszę chętnie również wasze blogi wyslac na PM :)

Pozdrawiam

http://makelifeprettily.blogspot.de/